Märkligt

2013-10-07 22:41:24 Texter
» Kommentarer(0) «


Märkligt att man kan sakna någon
så ofantligt mycket.
Någon som egentligen aldrig tidigare
existerat.
En gång var det bara du och jag,
samma som nu.
Men något hände däremellan,
du blev far och jag blev mor.
Nu är det bara du och jag
och ett osynligt barn.
Om någon ser oss
komma gående, sida vid sida,
ser de inte det skrattade barnet
vi håller i handen mellan oss.
Vi är föräldrar
som bär vårt barn inom oss,
osynligt för världen.
 
 
________________________________________
 
 
En av finaste dikterna jag vet... Min syster skickade den till oss när vi låg på förlossningen och hade William hos oss. Den stämmer in så väl, på pricken. Vet tyvärr inte vem som skrivit den men han eller hon kan verkligen skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback