Oro

2013-08-25 01:18:00 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Att vara gravid och att bära ett embryo/foster/barn är ingen enkel uppgift. Man går som mamma igenom många olika känslor både positiva och kanske lite negativa. Man förvandlas och utvecklas till något man aldrig trodde att ens fanns. Man finner nya sidor hos sig själv man aldrig ens trodde att skulle finnas. Ett litet växande ting får en att vända på livet på några få sekunder. Det är en helt fantastisk känsla samtidigt som det ibland kan vara jobbigt, tufft, oroligt och en massa blandade känslor. Och det är okej. Det finns ingen som säger hur man ska eller får reagera vid en graviditet då alla upplever allt så olika. Jag tror det är viktigt att man som mamma då man bär barnet lyssnar på sig själv och sitt hjärta och inte lägger alltför stor vikt i vad andra människor säger, tycker och tänker. Jag fick många gånger höra hur man skulle göra si och så... Tror nu jag lyssnade? Ja absolut men jag tog allt med en nypa salt. Lyssna på vad folk har att säga, vissa saker kan faktiskt vara riktigt bra och användbara inför dagen då du har ditt barn i din famn men kom ihåg att det är du som uppfostrar ditt barn, inte resten av världen. 
 
Det är många blivande föräldrar som har skrivit till mig och frågat hur jag förstod att något var fel med vår son... Om orken finns svarar jag på det imorgon. Men försök att inte hia upp er för saker under en graviditet då stress och oro till en viss gräns ej är hälsosamt för varken dig eller bebis. Mår man dåligt över sin oro och tror att något är fel ska man självklart söka hjälp hos sjukvården!
 
God natt! / Mammma Linda

Kommentarer
Postat av: Carolin

Beklagar er sorg :/ du skriver väldigt fint om er lilla ängel (:

2013-08-25 @ 14:01:48
URL: http://MIRIMEE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback