Bilder

2013-08-09 02:03:00 Bilder
» Kommentarer(2) «


 
Jag har varit sparsam med att lägga ut bilder för resten av världen då det gäller att visa Williams ansikte och kropp rakt upp och ner. Många har undrat varför och svaret är att jag inte vill att någon skall kunna påverka min syn på honom även om jag innerst inne vet att ingen har den makten över mina känslor för min son. Det känns på något sätt "för privat". Det finns vissa människor som jag vet att verkligen bryr sig om oss och William som har fått sett bilderna på honom som vi fotade den korta stunden vi hade hos honom i livet dock endast när dom träffat oss och vi har haft bilderna med oss. Bilden ovan är tagen efter att vi hade haft William hos oss i ett dygn och den känns okej att visa då det på något sätt inte "avslöjar" honom. Det har tagit mig flera dagar att tänka om denna bild känns okej att lägga ut eller inte enligt mitt hjärta. Det är så svårt det här med bilder, han är ju det vackraste jag fått och alla foton på honom är det dyrbaraste jag har. Jag tackar mig själv fortfarande för att jag valde att ta med våran riktiga kamera så att vi kunde få fantastiska bilder på oss och William. Bilderna vi har på oss tre är ovärderliga och kan aldrig ersättas därför har jag sparat dom alla på 3 olika ställen med 3 olika tekniker så att risken att dom skall försvinna är minimal. Det känns tryggt att veta att det inte kan försvinna då det är det sista vi har kvar av honom förutom hans saker då vi redan förlorat så mycket.
 
Det glädjer mig att ha fått höra vänner och familj fråga frågor om William och har visat ett intresse för vår son. Människor som vet hur mycket han betyder för oss. Jag är så stolt över honom och för att jag är hans mamma. Han är mitt allt, min son, min ängel, bästa delen av mig blandad med Henrik. Ibland gör det så förfärligt ont när människor inte tar mig för vad jag är, en änglamamma. Vi har ett barn precis som vilken annan förälder som helst. Men samtidigt så förväntar jag mig inte att någon skall kunna ha förståelse för vad vi går igenom om man inte har varit med om det här själv. Det handlar inte om att jag vill att folk ska stänga av sina liv för att tycka "synd" om oss, att folk ska låtsas förstå, att folk ska säga att dom förstår utan det handlar om att vi vill ha respekt... Vilket jag anser alla människor förtjänar om man inte har gjort något förfärligt. Jag försöker att leva efter orden "behandla andra som du själv vill bli behandlad", men det funkar inte för alla och alla är vi olika och tur i oturen är väll även det.
 
Men det glädjer mig att det finns människor som frågar ställer oss frågan "hur mår du?" utan att dem är rädd för vad vi ska svara och stannar kvar vid vår sida oavsett. Det glädjer mig att höra hur vacker, söt och fin han var när vi visar bilderna på honom. Det glädjer mig att få höra likheter som vinns mellan mig, Henrik och William. Det glädjer mig att det finns människor som kallar mig mamma, att våra föräldrar ser William som sitt första barnbarn, att våra föräldrar pratar om honom, följer med oss till minneslunden och faktiskt visar vad William betyder även för dom. Att dom inte sopar honom "under mattan" och låtsas som om han aldrig skulle ha funnits. Att våra närmaste anhöriga kom och hälsade på oss på sjukhuset för att se hur vi mådde, se oss som en familj och hålla vår son i deras famnar. Att våra närmsta anhöriga som var bjudna ställde upp för att komma på Williams begravning och ta farväl tillsammans med oss... Jag lös upp som solen när en tjej jag kände igen frågade om honom ikväll när jag jobbade och tilltalade honom till hans namn. Hon beklagade sorgen och talade om att hon hittat mig blogg av en slump samt att hon frågade vad som hände... Jag älskar att prata om honom och kommer att göra det så länge jag lever. Jag behöver det och kommer inte att klara mig utan det. Människor som inte klarar av det vänder jag mig heller inte till utan jag håller mina tankar och ord för dem närmaste.
 
Och ni ska bara veta... Vad det glädjer mig... Att komma in här på bloggen och se att ni frågar om min och Henrik son, om vem han var lik, vad han vägde, hur lång han var, mina finaste minnen av honom, livet med honom i magen, valet av namn då vi alltid kallade honom "E" (Elias) i magen (kommer till det en annan dag då det är många som undrat just namnet då näst intill alla blev lite snopna angående hans namn). Jag blir så glad att ni vill höra om min son, att ni vill se honom att ni vill läsa om honom och faktiskt förstår att han är en människa som tyvärr var för vacker för vår jord. William kommer alltid att fattas oss, så länge vi lever, så länge vi andas så kommer stora bitar av våra hjärtan att fattas. Men någon gång, någon dag så vet jag att vi kommer att ses igen... Vänta på mamma vid himmelens port William, jag kommer när min tid är inne.
 
/ Mamma Linda.
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fina William!

Tänker på er och vet vad ni går igenom.

Många kramar!!! / din tremänning

2013-08-09 @ 13:16:54
Postat av: Jenny Svedberg

Du gör helt rätt i att göra så som känns bäst för dig Linda!
Måste även säga, även om du kanske vill säga emot, att på just den här bilden ser jag mycket av pappa Henrik i William ;) alldeles runt ögonen :)

2013-08-09 @ 22:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback