Minneslunden

2013-08-04 01:55:00 Bilder
» Kommentarer(0) «


 
I fredags (den 2/8) var det 4 veckor sedan Williams begravning ägde rum. Klockan 14:30 ringde klockorna in för att påbörja begravnings-ceremonin. 4 veckor sen jag och Williams pappa samt våra närmaste familjer sa farväl till dig på din begravning, 4 veckor sen som jag på darrande ben bredvid din far gick med långsamma och plågsamma steg mot kistan, 4 veckor sen jag kysste din kista och viskade "jag älskar dig", 4 veckor sen jag lade en ros bredvid dig och för sista gången vara dig nära. Jag kommer ihåg vad stolt jag var över mig själv den dagen att jag knappt hade gråtit utan försökt hålla huvudet högt för William. Men när klockorna började att ringa och Henrik tog min hand så kunde jag längre inte hålla tillbaka tårarna. Jag är så glad att nu i efterhand fått veta att begravningen är inspelad så att jag när orken finns kan se på den igen för att det är så mycket som jag inte ens kommer ihåg av cermonin. Våra familjer tänkte verkligen på allt. Men att man som förälder skall bli tvungen att leva utan sitt barn genom sitt liv borde vara förbjudet. William du fattas oss. 
 
Efter jobbet idag frågade jag Henrik om han kunde tänka sig att gå till minneslunden med några blommor och för att tända ljus åt William. Blev så glad när han svarade självklart då jag inte alls tar något dör givet längre och dagarna samt känslorna går upp och ner. Henrik mötte upp mig efter jobbet (00:00) och vi gick hand i hand till kyrkogården och till minneslunden och tände ljus samt satt blommor i vatten. Ett ljus från mamma och pappa William och ett ljus från moster och Erik. Efter att jag hade gjort i ordning allt så började det sakta sakta att regna och vi var tillslut tvugna att gå hem för att det öste ner...
 
Som en annan människa en gång skrev så är jag säker på att det var alla änglabarn som hade vattenkrig uppe i himmelen. 
 
En blöt mamma / Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback