Tatuering

2013-08-05 21:20:00 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Sitter hemma hos mamma och pappa efter en dag med en massor att göra. Började dagen med att jag och mamma/mormor gick till minneslunden. Så skönt och rofyllt att bara sitta där. Blommorna var fortfarande fina (med tanke på den värmen som vi har nu) och ena ljuset lyste fortfarande. Det andra hade blåst ut/slocknat så det tog vi med oss hem så att vi kan tända det sen igen i stället för att det ska kastas. Sen gick jag utt för att gå  en PW för att rensa tankarna och busa lite med Cindy. Vädret var strålande fint och solen lyste konstant. Så skönt med frisk luft och ett bra värder, på något sätt känns det lättare och som om det är William som ler mot mig... Ger mamma fint väder, älskade och saknade barn. Trotts att natten var tuff utan sömn så har dagen varit helt "okej" och jag är så glad för att min hjärna har tillåtit mig att må lite bättre idag, det behövde jag!
 
Det var en som skrev och frågade om jag har/ eller har tänkt göra någon tatuering, vad den/dem i så fall betyder, när jag gjorde den/dem och vart den/dem sitter. 
 
Och svaret är... Nej, jag har inga tatueringar på min kropp, än. Jag har aldrig varit en tjej som riktigt har varit stormförtjust i tatueringar... Jag har sett jätte många fina men samtidigt många som är så fruktansvärt gräsliga! Jag tycker att det är tråkigt att folk använder sina kroppar som klotterplank och bara går och gör en tatuering lite här och där med symboler, ord m.m. som inte ens är genomtänkt. Det är ju något som är menat att man skall leva med för alltid på sin kropp och bära upp och minnas tycker jag. Men alla är ju olika och det finns ju inget som är rätt eller fel och tur är väll det!
 
Men en tatuering är inte långt borta, jag håller på att bestäma hur jag vill att den skall se ut. Tatueringen jag bestämt mig för att göra är en minnes-tatuering efter våran son William. Efter att jag hade fött honom, dom hade klätt på honom åt oss, vägt och mätt honom och varit iväg med honom för att ta hand- och fotavtryck så fick vi ett jätte vackert kort med hans längd, vikt, datum, och avtrycken i som vi sedan satt i dom där banden mamman och barnet har på sig under sin inskrivna tid. Det första som slog mig när vi fick kortet var att "det där skall jag tatuera in och bära med mig för resten av livet". Så jag håller på att kolla fram vilket typsnitt jag vill ha på texten jag ska skriva samt vad jag vill ha för något runt om... Själva tatueringen vill jag hålla hemligt tills den sitter där den ska sitta, kanske får ni en smygtitt på den innan, vi får se. Vart den kommer sitta håller jag hemligt en stund till.
 
Har DU någon tatuering? Vart i så fall och varför har du skaffat den?
 
Kramar / Linda.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag beklagar verkligen sorgen. Jag vet precis hur det känns att förlora ett barn, då vi förlorade våran lilla tös för 2 år sedan.
Efter det gjorde jag en tatuering på min arm, Lycka står det och det är hennes namn som jag gav henne.
Att hon fick heta Lycka är för att vi var så lyckliga när hon fanns.

Förstår att ni har tunga dagar. Kämpa på.

Med stora kramar en änglamamma.

2013-08-14 @ 23:42:22
URL: http://terraskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback