Williams plats

2013-08-06 10:47:00 Bilder
» Kommentarer(2) «


 
Pågrund av att vi inte har så otroligt mycket plats för förvaring så bestämde jag mig för att fixa iordning en förvaringsmöbel till Williams kläder och saker när han låg i magen. 
 
När jag och mamma var på ONYÅ på stan så stog den där, möbeln jag drömt om och vips en dag senare hade min mamma och pappa köpt den till våran lilla familj! Jag blev så glad och tanken var att jag under mina två semester veckor skulle slipa upp den och måla om den i vitt. Nu fick jag aldrig någon semester utan var sjukskriven och blev lämnad utan barn inför framtiden. Men jag bestämde mig att ändå göra iordning den, för Williams skull, våran ängel. Nu ska jag bara sätta dit nya silvriga knoppar som ja har handlat men den står redan i vårat vardagsrum där det var menat att den skulle stå.
 
Jag tycker det är en fin hyllning och efter att ha blivit inbjuden till några olika gruppe på fb så såg jag hur fint många hade gjort i sina hem efter sina änglabarn och kände att jag jag själv vela ha en plats i vårat hem som är Williams. Presenterade idén för Henrik som även han tyckte om den. Platsen blev självklar när möbeln stod på plats att där, där skulle Williams minnes vrå vara. En ljus-kandelaber och några ramar inhandlades dagen efter och platsen började ta form. Hjärtat som hänger i kandelabern där det står "Du är en ängel" satte jag i hans stående begravnings-dekoration som stod på golvet framför kistan på begravningen, ljus-hjärtat som står framför ramarna stod framför kistan bredvid ramen även den på hans begravning. I ramarna har jag satt in några av våra favorit foton med William, det enda jag ska köpa är någon fin silvrig/eller någon ram i glas där det ska finnas ett foto med alla oss tre på.  Jag vela aldrig att det skulle bli så mycket småsaker och prylar i alla möjliga färger men när endast ramarna och ljusen stod där så kändes det lite kalt.
 
Dock ändrades detta snabbt när jag ställde dit den lilla nallen som även den var på begravningen och framför kistan som annars är våran hunds leksak men på något sätt fick Cindy vara nära och vara med på Williams begravning då också. Sen kom min mamma, Williams mormor i lördags med två nallar som hon hade vunnit när hon tagit lotter på Gävles gatufest och Henrik tog fram koalan som William fick av farmor och farfar när han fortfarande låg i magen... Och där, just i den sekunden när alla dessa saker stod bredvid varandra så kändes allt så perfekt!... Precis som William. Nu brinner alla ljusen minst en gång om dagen för honom.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig det fruktansvärda ni går igenom. Att förlora ett barn måste vara det absolut värsta man kan gå igenom. Men du verkar vara en stark änglamamma som redan gjort så mycket fint för William.

En tatuering tycker jag är en bra idé. Jag har min 4-årige sons namn intatuerat på vristen och nu i höst ska jag göra dotterns namn på andra vristen. De är mina barn och jag på så sätt bär jag dem alltid med mig. Det är inga tatueringar som jag kommer att ångra.

Lycka till.

Många kramar från mig!

2013-08-07 @ 09:27:21
Postat av: Sara - Mamma till Julian & Lillasyster i magen ♥

Tänkte bara lämna en liten hälsning, har suttit och läst igenom alla dina inlägg och måste bara säga hur otroligt starka ni är som orkar med vardagen! Varma kramar till er båda två ♥

2013-08-08 @ 10:33:25
URL: http://saharan.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback