Änglamamma

2013-08-01 23:46:00 Frågor och svar
» Kommentarer(2) «


 
Vad roligt att se att så många har hittat hit, över 200 unika besökare idag! Här kommer en liten text som jag skrivit utifrån några frågor ni ställt om mig och lite om oss som familj, det kommer senare komma enskilda inlägg om William, förlossningsberättelse när jag fördigställt den, dagarna vi hade William hos oss, hur vi träffades och vår resa tillsammans fram tills idag. Frågor som ställs eftersom kommer jag att svara på lite då och då så fort jag kan.   
 
Som ni redan säkert förstått är mitt namn Linda och jag är änglamamma åt min och Henriks son William som föddes stilla den 16 Juni. Jag är 21 år gammal och kommer från den lilla staden Sandviken som ligger 2,5 mil ifrån Gävle ungefär. Henrik och jag har varit ett par/sambos sedan Mars år 2010 och har sen den 26 Mars 2011 varit förlovade. Vi bor i en lägenhet tillsammans med våran hund Cindy, som är en renrasig Engelsk cockerspaniel på lite över 3 år. Cindy har varit och är våran lilla solstråle i allt detta mörker och sprider en sådan lycka och glädje samt ger oss en tröst som jag inte skulle klara mig utan i denna sorg. Henrik jobbar som grävmaskinist och jag jobbar som serviceman på en bensinstation. Jag är utbildad Florist efter att ha gått Hantverk - Florist på gymnasiet i Gävle men jobbar i nuläget inte med detta. 
 
De två sista åren har varit tuffa med jobbiga incidenter på både Henriks och min familjs sida. Det som vi har fått gått igenom skulle jag aldrig ens önska mitt värsta fiende. Den 11 Januari (2013) bestämde jag mig för att ta ett graviditetstest för att utesluta en graviditet då mina bröst gjorde så fruktansvärt ont, jag hade precis börjat träna och försökte dagligen tänka att det var det som var orsaken. Jag var inställd till tusen på att det bara skulle vara ett streck på stickan men mot min förvåning så fanns där två. Jag började skratta och gråta hysteriskt och försökte samtidigt ringa Henrik som blev lika förvånad som mig då jag var noga med mina P-piller. Efter att Henrik hade lugnat ner mig så insåg vi ganska snabbt vad vårat val skulle bli med denna graviditet, vi skulle behålla. Vi fick reda på detta besked när jag hade gått 3 fulla veckor. Graviditeten med William var alltså inte planerad men han var otroligt älskad och efterlängtad från första stund. Vi hade vid ett flertal tillfällen diskuterat om barn och började känna oss redo för att bli en riktig liten familj och när vi plussade blev allt så självklart, vi skulle bli föräldrar och vi tvekade aldrig en sekund. Ca 21 veckor efter att vi plussat den 14 Juni mötte vi vad alla gravida oroar sig mest för, vi förlorade vårat barn. Allt vi planerat och byggt upp under dessa veckor och förberett oss på försvann på några få sekunder. Det var som om någon slog undan benen för oss ännu en gång och allt blev bara så stilla, så tyst, så mörkt. Vi blev ju så lyckliga och detta skulle bli vår vändning (och många andras i vår närhet), vi trodde äntligen att livet skulle bli så perfekt som vi bara kunde drömma om. Våran älskade och efterlängtade son togs ifrån oss innan våra liv hann börja här på jorden tillsammans. Den 16 Kl 21:32 Juni föddes vår lilla ängel i tysthet, så stilla, livlös och så långt ifrån vad vi föreställt oss att vårt första möte med våran son skulle vara. Jag har aldrig sett något så välskapt, något så vackert och något så änglalikt.
 
Jag/vi är så glad för vår familj samt släkt, för alla underbara och fina vänner och änglaföräldrar som funnits och finns där för oss igenom denna sorg. Vi har fått ett sånt otroligt stöd från sjukhus och präst som vi aldrig skulle ha klarat oss utan. Jag önskar jag kunde få träffa alla som gjort denna sorg och saknad lite enklare i allt detta mörker och tacka alla för det som dom gjort för oss. Välkommen hit till min blogg där jag skriver om mitt/vårat liv efter att ha förlorat våran son. Kanske vill du som läser dela med dig av vem du är till mig? Alltid roligt att veta vem som läser min blogg, kanske är du änglaförälder, en i familjen eller en släkting, en nära vän eller någon som ramlade in här av en ren slump. Vilket som, så är du välkommen hit!
 
Kramar /Linda.
      

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Linda!

Hamnade hos er av rena slumpen, eller via Linneas länk på bloggen om din fina bloggdesign.

Vill bara sända över all min styrka i er djupa sorg, inte en människa i hela världen är värd att uppleva det ni nu går igenom. Kramar till er! (Nu har du en trogen läsare på andra sidan skärmen!)

2013-08-02 @ 08:31:52
URL: http://linnmatildas.blogspot.com
Postat av: Mandy - Mamma,änglamamma & gravid igen.

Sån fin blogg du skaffat <3

2013-08-02 @ 11:20:33
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback